Monday 20 June 2011

Kisah aku

Dalam dok mengata diri sendiri neh hodoh n tidak diminati wanita, aku sbnrnyer dh beberapa kali gak couple...
tp yg beshnyer aku couple dgn tk pena berjumpe dgn awek aku... nape aku tk pena jumpe diorg??
sbb aku kenal ngan diorg kt internet... haha, sumenyer cinta internet....
aku neh seorang yg penakut, pemalu n jrg berckp dgn pompuan neh, so satu satunyer kaedah utk aku berckp dgn diorg adalah melalui internet dimana aku tk perlu utk bersemuka dgn diorg...
so, bile aku tk jumpe dgn diorg, aku x de la nervous sgt... so akupon boley la ckp dgn lame...
aku sukekan ramai org pompuan, sejak dari darjah 6 lg... mase darjah 6 aku suke kt sorang budak pompuan neh, name die suriati... budaknyer baek n pendiam mcm aku... so bile 2-2 org pendiam, maka kami langsung tk bersembang n ia hanya jadi kenangan... just tgk dr jauh jek la...
gurl yg kedua yg aku suke plak, mase aku ting 3, name die syafini... orgnyer baek n active... tp disbbkan sikap aku yg pendiam n pemalu neh, aku langsung tk pena bersembang dgn die kecuali hal2 bljr... itupon ley kire bape kali aku sembang ngan die... kebanyakkan mase, aku just tgk dr jauh or jeling2 jek...
perkara neh berlaruatan sampai la aku sem 2 di JMTi(Japan Malaysia Technical Institute)... aku berkenalan dgn seorang awek di sebuah laman web... mule2 friend, lepas tu entah camne aku dh sukekan die walopon aku tk penapon jumpe die... mase aku kenal die, time tuh die sdg saket, die ade penyakit tulang blkg akibat kemalangan masa lampau. mase aku kenal die, die still dlm waiting list for donor tulang blkg... lepas berkenalan dgn die lebey 2 bulan, die berjaya mendapat donor n menjalani pembedahan. semasa die menghadapi pembedahan tuh, aku langsung tk boley lupekan sal die sehinggalah aku wat keputusan utk couple ngan die selepas die jaga dr pembedahan. tp tempoh itu agak panjang, die dlm keadaan koma sehingga 2 minggu lebey, hingga saat die msg aku bahawa die telah selamat dari pembedahan, barulah aku mengatakan hasrat aku utk jdkan die awek aku dan isteri aku pada masa akan datang. hasrat aku diterima baik ketika itu so kamipon couple... slps pembedahan itu, die ade mase selama 2 bulan utk tau sama ada pembedahan itu adalah berjaya atau tidak mengikut keserasian, selepas 2 bulan kami couple, die mendapat tahu bahawa pembedahan yg dilakukan tidak berjaya dan jangka hayat yang doktor tuh beri utk die hidup adalah hanya selama 2 tahun. meskipon aku tahu mase antara aku dan die tidak lama, tk aku masih lg mahu bersama die, hingga saat terakhir die, namun begitu, die enggan melihat aku sedey akan pemergiannya. oleh itu die memutuskan hubungan kami dan berhenti menghubungi aku lg... tanpa diduga, aku ditinggalkan dgn hanya kenangan yg sedikit dan hati yg remuk... hasilnyer, result aku jatuh ketika itu... aku mengambil mase selama 6 bulan sebelum aku tenang kembali...
ok, nanti2 plak la aku sambil balik cite aku neh... penat seh...

3 comments: